Naše škola se v minulém týdnu zapojila do akce,, Týden pro wellbeing ve škole“. Wellbeing označuje celkový stav duševní, fyzické a sociální pohody jednotlivce. U žáků je důležité ho podporovat, protože pozitivní wellbeing zlepšuje jejich schopnost učit se, soustředit se a rozvíjet své dovednosti.
Dobrý psychický a emocionální stav také pomáhá snížit stres, úzkost a další negativní faktory, které mohou ovlivnit školní výkon. Podpora wellbeing žáků může vést k lepším mezilidským vztahům, větší motivaci a lepší adaptaci na náročné situace. Rozvoj wellbeing u žáků přispívá k jejich celkovému zdraví, což má dlouhodobý pozitivní dopad na jejich životní úspěch.
Téma wellbeingu se neslo i ve třídě 2.C celým týdnem. Nejprve se žáci učili jednoduché techniky na zvládání stresu a uklidnění. Hlavním cílem bylo, aby se děti naučily, že zvládání stresu může být jednoduché, zábavné a praktické. V rámci výtvarné výchovy se žáci měli zamyslet nad tím, jak se vidí oni sami a jakýmkoliv způsobem se namalovat. Je důležité umět se zamyslet nad svou prací a nad tím, jak ji mohu posunout dál, co mi pomáhá a naopak co ne. Proto se žáci v rámci sebehodnocení zamýšleli nejenom nad svou prací, ale také se učili ocenit práci svých spolužáků, přijmout zpětnou vazbu (od spolužáků, rodičů a učitele) a dále s ní pracovat. Na webových stránkách akce je spousta užitečných rad nejenom pro žáky a učitele, ale i pro rodiče. https://www.tydenprowellbeing.cz
Mgr. Andrea Dohnalíková